Thursday, September 3, 2009

:(

bad day for me...:((

elok jek saya nak keluar rumah...
elok jek saya pakai selipar jepun saya tuh...

masa tuh la ada binatang sengat kaki saya!!!

uwaaaaaaaaaa sakit sangat ok

memula kena gigit tuh rasa macam gigit semut apa jek. sekali bila dibiarkan makin sakit pulak. saya pun terus pijak kaki sendiri sekuat hati dan berlari masuk ke rumah. sebab masa tuh tengah dukung lil ballerina. dia pun macam ala2 nak jatuh jek.

tapi memang sakit giler. bayangkan saya boleh terjelepuk macam ni ke eja dia atas lantai. siap boleh nangis lagi ok. nangis sebab kaki masa tuh rasa sakit sangat, siap ada darah keluar and bila pijak lantai macam tak rasa apa2

RK pula panik2 tanya binatang apa yang gigit. mana laa aiii tau...coz masa tuh tengah dukung lil ballerina pastu keadaan kat luar agak malap masa tuh. pukul 7am. lampu2 dekat korindor dah auto switch off.

tapi seingat saya masa tuh saya ada rasa jari2 halus atas kaki saya. macam kaki spider kot. erk?? spider????? besar tuh..i hate spider!!!

memula ingat still boleh drive and pergi kerja lagi tapi bila sampai at my mom's place, jari2 kaki kanan saya dah start membengkak and berdenyut. rasa2 macam dah jalan senget pastu sure takleh nak tekan pedal ni.

puas jugak la meraya cari klinik 24 jam. nasib baik ada. itu pun kena keluar daripada tsg. masa nak tunggu giliran..mak aii punyer la lama. sebab ramai patient lak pagi tuh. almost 1 hour baru jumpa doc. masa tuh kaki saya dah memang membengkak giler. doc tengok pun terkejut.

disebabkan saya tak tau binatang apa yang sengat saya ni, doc just bagi saya injection supaya poison dia tak merebak ke atas. bukan 1 injection ok tapi 2! menggigil gak laa tengok jarum dia.

the doc said kalau kaki saya still membengkak and rasa kebas, saya kena straight away rujuk ke hospital.

alhamdulillah kaki saya macam dah surut sikit after a few hours. fuhhh...masak gak nak kena pergi hospital. kang dia cungkil lak kaki aku ni kannn. takuuuutt!

lepas tuh boleh pulak masa sahur RK buat tanya soalan ala2 seram kan...

"eh awak selalu kejut saya pakai kaki kan?"

masa tuh saya tengah baring dekat sofa. RK makan dekat sebelah. saya just angguk jek la.

"ntah2 kaki awak tuh kena sengat sebab buat suami macam tuh tak?"

mata saya terus terbeliak.

"kaki mana awak selalu kejutkan saya tuh?"

me

"kanan"

RK

"awak selalu pakai kaki apa?"

me dah sesak nafas ni. "kanan"

RK dah gelak2. "tuh laaa buat lagi macam tuh kat suami. saya memang tak kisah tapi Tuhan marah tau. kan dah bayar cash."

gulp! tak kelakar tau.

uwaaaaaaaaaaaa...tuh la lain kali main kaki2 jek kejutkan suami. malas. sebab lil ballerina dah tido tengah2 so nak kejutkan bangun sahur main sepak2 kaki jek la. haa padan muka.

baik la lepas ni saya tak kan malas guna tangan untuk kejutkan suami. ingat!

No comments: