Wednesday, August 11, 2010

lemau

...macam la 1st time puasa kan...

hari ni macam tak larat jek nak buat kerja. daripada tadi dok blur jek pandang pc. atas meja penuh jek kertas2. haish

biasa la 1st ramadhan memang saya begini. battery blom full energy lagi. esok lusa confirm dah kembali seperti biasa. err hopefully la :D

woke up at 4.30am for sahur. dah la tidur lambat malam tadi. dok gatai melayan lagenda.budak.setan.the.series.

owh before that, kenapa heroin lbsts macam tak best jek? ops sorry. my opinion aja ok

ok continue pasal sahur tuh. nasib baik la saya dah tapau lauk-pauk from my mom's. kalau tidak mau lak suami ai makan maggie jek :P

orang2 di sekeliling saya suka la nak tanya soalan cepumas kat saya bila time puasa ni...

"masak ke? masak apa?"

"sahur makan apa?"

aiyooo tekanan ok nak menjawab walaupun takde la susah mana pun

to be honest, saya jarang sekali memasak di waktu kerja. eh jarang? tak pernah rasanya huhu

semuanya sebab my mom selalu masak lauk-pauk yang berlebihan gitu kan. cewah. my mom said dia dah biasa masak banyak macam tuh. nak harapkan my lil bro makan. hmmm itu pun jarang juga. sometimes my lil bro dah makan kat luar before dia balik rumah

begitu juga di bulan ramadhan ini

mangkuk tingkat akan menjadi kegemaran saya untuk membawa pulang lauk-pauk yang sudah dimasak. for berbuka and sahur sekali. saya hanya masak nasi jek**melampau la kan nasi pun nak suh mak masak**

wink wink

hanya weekend saja saya akan prepare makanan. itu pun dah jarang gak ni since lil ballerina keluar daripada hospital. aiyooo

akan berusaha dengan lebih gigih lagi untuk memasak di bulan ramadhan ni. err i mean weekend la haha

rupanya sudah 3kali ramadhan saya berbuka dan bersahur bersama suami tercinta. eh eh jap

1st ramadhan tak silap saya masih lagi dalam pantang. stay at my mom's. lupa lak

2nd and 3rd ramadhan ni baru la memulakan tugas sebagai isteri yang mithali la kononnya

dulu masa single mingle seronoknya. bangun sahur terus makan jek sebab semua dah terhidang atas meja. macam tuh juga time berbuka. tau2 bila dengar azan jek terus ngap

tapi bukan sekarang yerr kerana saya sudah berkahwin. harus menyediakan semua itu untuk RK. baru la terasa betapa susah payahnya my mom dulu :( luckly RK jenis tak cerewet. apa yang ada di telan jek. fuhhh

hah? baru pukul 1pm ke???

adushh lambatnya nak sampai pukul 4pm. ngantuk!!!

TOLONG!!!

p/s: masa drive nak pergi kerja, nampak iklan tulis 'volcano massage'. eh apakah itu? sungguh mushkil



No comments: