Thursday, December 11, 2008

besos to everyone

semalam jojo cuti coz nak bawak lil ballerina ke hospital coz dia ada appointment for her injection. lupa pulak nama dia kan. apa yang pastinya injection ni dia kena ambil 3 kali. charge dia jangan tanya la. boleh terbeliak biji mata ni haaa. tuh belum charge untuk injection dia yang wajib tuh. apa2 pun im ok with that as long as lil ballerina sihat. thats more important sekarang ni.

since lil ballerina ada dalam hidup jojo and bunny, memang banyak yang kami sacrifice-kan. tapi kami tak pernah mengeluh. in fact, kami sungguh happy walaupun kami terpaksa mengorbankan sesetengah perkara yang sudah pun menjadi rutin kami sebelum ini. antaranya:-
  • no more tengok wayang: kalau dulu kami memang kaki tengok wayang. habis semua cerita kita orang pergi layan. siap boleh buat marathon tuh tapi sekarang dah setahun rasanya kami tak pergi GSC or TGV or cineleisure. tak silap since jojo pregnant lagi kita orang dah stop tengok movies ni. sekarang ni kami cuma beli dvd or sewa jek vcd at speedy.
  • no more makan kat tempat fav kami: mana ada dah nak makan kat hometown yong tau foo ke or foodcourt klcc ke or kopitiam ke or kedai mamak ke or mana2 la yang kita orang suka pergi dulu. sebabnya takut keadaan sekeliling membuatkan lil ballerina rasa macam tak selesa jek [sebenarnya bunny yang cerewet sangat takut apa2 kena dekat lil ballerina such as ada orang bawak sup panas and terkena lil ballerina dalam stroller ke. biasala bunny memang suka fikir yang bukan2 since dia dah ada princess nii. kalah bapak2 yang lain].
  • no more jogging di tasik: dulu kita orang suka jek pergi xcersice dekat tasik. cakap la tasik mana yang ada dekat kl ni habis kita orang pergi tapi sekarang tidak lagik. macam biasa bunny takut nyamuk2 dok gigit lil ballerina [kan jojo dah cakap itu princess kesayangan dia kan hehehe].
  • no more playing games: kalau nak diikutkan kami berdua adalah "kaki game". tak kisah la tv ke pc ke janji main game. masa jojo pregnant, jojo addicted dengan game the sim. sampai sanggup la tak keluar bilik ni dok mengadap laptop kan. aiishh sekarang ni macam dah lupa la pulak macam mana nak main game ni hahaha
  • no more window shopping: aarghhh itu adalah perkara yang paling jojo rindu. dulu my mom sampai suh aa jojo buat rumah dekat OU tuh coz asyik la ke sana kan. tapi sekarang dalam masa 3 bukan tuh pun belum tentu jojo dapat ke sana. jojo lebih selesa duduk di rumah main dengan lil ballerina. kalau nak shopping pun bila ada benda yang betul2 nak beli jek.
  • no more lepak2 dengan kekawan: tanya la pada kekawan kami, adakah kami masih lagi melepak bersama mereka seperti dulu? pasti jawapannya TIDAK. kekadang tuh macam kesian pulak dengan kekawan yang beria ajak hangout tapi apakan daya kami. kami terlebih xcited nak balik ke rumah and tengok apa yang lil ballerina buat. sorry guys. nanti bila lil ballerina dah boleh berjalan nanti insyaAllah akan kami heret dia bersama [kalau clubbing tuh agak2 la kan. tak kan nak heret gak. kang masuk paper front page lak. xpe jojo akan cakap itu aunty elly dia yang ajar hahahahaha].

and banyak lagi aaa. kang tulis kat sini sampai besok pagi pun tak habis. nanti2 la jojo sambung pasal ni.

apa2 pun kami sungguh happy dengan kehadiran RAJA LIYA ZAFIRAH atau nama glamernya IRA [nama glamer tuh nenek dia yang kasi k. nak sangat nama ira tuh :D].

hugs and besos

1 comment:

eLLe said...

hahah esok aku ada anak, harap2 anak aku tak ajak tomato g club. kalau ajak, bukan salah ibu mengandong ok.. kehehe