Friday, April 2, 2010

eh why ek?

tak paham la

kenapa mesti membelakangkan family kalau nak kahwin ni?

lately ni macam banyak pulak dengar cerita macam ni

yang terbaru pasal cerita this one girl yang still sekolah lagi yang beria2 sangat nak kahwin. sampai sanggup ni lari pergi stay dengan family bf dia. haish. syahdu pula bila baca pasal family this girl. this girl agaknya fikir lepas kahwin ni lagi senang kot life. padahal dia tak tahu life after kahwin adalah agak mencabar ok

lepas tuh ada sorang yang saya kenali pun kawin ala2 macam tuh jugak. sanggup pergi kawin dekat ***** ni. langsung takde nak panggil family dia or family perempuan**ok enough pasal ni coz itu hak masing2 kan**

bak kata orang, marriage ni macam sekali dalam seumur hidup. and off course la kita nak buat yang terbaik kan masa solemnization and reception. kalau boleh nak jemput 1 kampung ni. bagi meriah

tuh belum masuk bab nak berangan pakai baju designer. siap mimpi ni nak pakai baju ala2 cinderella ni. perghh

ok.

bila saya baca kisah2 macam ni buat saya teringat masa saya kawin dulu

antara yang saya tak boleh lupa ialah:

  • masa solemnization, my dad yang nikahkan saya. kiranya ini adalah pertama and terakhir for him untuk nikahkan anak perempuan dia**coz yang tinggal belum kawin adalah my lil bro**.
before saya nak turun bawah, rileks jek ketawa2 dengan kawan2 dekat dalam bilik. berlagak ni cakap tak nervous. ceh! once saya dah duduk dekat dais for solemnization, terus hati saya jadi sebak bila tengok my dad. i don't why**padahal sebelum kawin kerjanya asyik nak melawan cakap dia jek kan**

bila my dad pegang jek tangan RK, terus air mata saya laju jek macam air terjun. haa serious masa ni lawak. saya nangis macam meroyan jek. habis make-up aii tau. sampaikan my BIL kena duduk sebelah saya and pegangkan kotak tisu hahahaha drama queen**thanks alot to my lovely BIL. u're the best!**

the moment orang sebut SAH, lagi laa macam menggila air mata saya turun. nak pulak bila tengok mata my dad dah merah jek. haiyoooooo tell you aa...hanya orang yang dah lalui fasa ini saja yang tau macam mana rasanya. patutla bila saya tengok orang bila lepas nikah jek sure ada adegan sebak ni

disebabkan pasal itu, my uncle always bahankan saya bila jumpa time raya. tunggu jek la bila balik bentong, sure akan dengar ayat ini...

"haaa ni la yang daddy dia nangis dulu masa nikah"

gosh! buat saya malu aja tau. habis ke-brutal-an saya hahaha

  • masa reception memang banyak giler kenangan manis. kalau cerita dekat sini sampai esok pun tak habis kan. and semua memories itu akan saya ingat sampai bila2

ini la pic masa saya tengah menangis tuh. kat tangan tuh punyer la banyak tisu ok. masa ni saya dah tak boleh nak angkat muka hahaha

ok

habis sudah cerita pasal pengantin lama :P

sekarang sudah masuk waktu lunch. saya mahu menyerbu fav restoran saya kalau nak beli nasi berlauk ni. chow!

lepas ni saya akan continue update blog pasal birthday someone ok

No comments: