Thursday, August 20, 2009

i'm not pregnant

semalam saya terpaksa ambik half day coz kepala saya sakit teramat sangat. sampai rasa nak pandang pc pun tak boleh pastu asyik la rasa nak muntah kan.

memula tuh chat dengan kekawan at ym. boleh la elly cakap...

"yannn jangan makan activefast dulu..pegi check doc dulu..."

bila dia cakap macam tuh terus macam senyum la kan. sure dia ingat saya ni pregnant sebab pening and rasa nak muntah.

nope! saya yakin saya tak pregnant tika ini walaupun saya dah stop ambik injection hormon. sebabnya...saya period laa waktu nii...:D

lepas dah chat tuh masuk pulak bilik accounts. borak dengan dia jap. dia pun boleh la. baru cakap pening dia dah macam xcited kan. cakap my 2nd child is coming...suka2 dia jek kan.

lepas tuh masuk bilik mr ceo pulak coz nak mintak permission balik after lunch.

mr ceo:

"kenapa nak balik lepas lunch?"

me:

"saya macam tak sihat la. saya pening sampai mata pun tak boleh nak bukak." berani pulak cakap macam tuh kan

mr ceo:

"eh yan sakit apa jek ni? lately ni yan banyak mc. ada sakit apa2 ke?"

me:

"eh takde sakit apa pun."

mr ceo:

"ni dah check doc ke blom? ntah2 ada apa2 kot dalam perut tuh..."

pappp! rasa macam nak tepuk dahi jek waktu tuh. sure dia ingat saya ni pregnant.

me:

"eh takdela. saya rasa saya ni kena migrain. sebab saya ada migrain."

mr ceo:

"oooo migrain. macam saya la ni. lain kali jangan minum coffee"

pantas jek saya geleng kepala kan.

"eh mana ada." tipuuuuuu...hari2 dok layan nescafe dengan milk kannn hahaha

mr ceo:

"tak pun yan ni ada fikir sesuatu dalam kepala tuh. yan nak sangat settle benda tuh tapi tak settle2 jugak. betul tak?"

ok...masa ni saya memang macam blur apa yang mr ceo cuba cakapkan tuh.

pastu mr ceo ulang balik ayat yang sama.

terus saya macam...

"haaa betul la tuh" terpaksa gak la saya iyekan jek sebab saya memang dah tak larat nak cakap apa2 dah. rasa macam nak pengsan jek waktu tuh. boleh plak time macam ni dia nak cakap panjang lebar kan...

lepas tuh baru la dia approved cuti saya.

pastu terus berdezuummm balik rumah and tidur!!! nikmatnya..tapi takdela nyenyak mana pun sebab kepala still berdeyut lagi.

tak boleh jadi ni.

so nak tak nak saya jumpa dengan my doc. masuk2 jek dia terus senyum. and saya pun terus la buat sesi luahan perasaan kan.

tapi kali ni doc ni tak cakap saya pregnant. dia cakap lain la pulak.

doc:

"u diet ke?"

me:

"hah? diet? mana ada"

doc:

"you ni pening sebab makan tak betul ni. kandungan gula u rendah"

tercengang gak la saya masa ni kan. bila fikir balik baru teringat. lately ni saya jarang makan. bukan sebab nak diet ke apa tapi sebab saya takde selera nak makan.

doc:

"lagi satu bila free cuba u pergi check ur mata. sebab u kerja mengadap pc jek kan. maybe ada kemungkinan u pening sebab tengok pc"

owhh. saya just angguk jek.

and taadaaa...the doc bagi saya pills pening, vitamin and angin. aiyoooo bosan laa kena telan ubat nii..haishhh...

p/s: bfast pagi ni semangat beli meehoon+ayam goreng+telur mata. but still makan separuh jek. pastu lunch makan mcD bersama sunday choc. yummy! malam ni sure makan nasi dekat rumah mama :D

No comments: