Tuesday, November 10, 2009

mc

saya mc hari ni.

semalam saya pergi jumpa my lovely dr bernard. actually dah lama saya tak jumpa dia, since saya kahwin, RK's company ada cover medical untuk saya sekali. so pergi panel clinic RK jek la.

ntah macam mana malas pulak nak pergi panel clinic. just nak jumpa dr bernard jek. bila jumpa tuh memang doc tuh suka la kan nak bahan2 kan saya ni.

dulu saya ada mintak ubat cream for my skin ni. maklum jek la kulit saya ni jenis sensitive sikit. boleh la dr bernard ni cakap...

"awak ni nak jadi ratu cantik ke?"

kalau demam pulak...

"ni demam biasa ni. demam bercinta. ni kalau jumpa bf terus baik la"

sesuka jek kan demam bercinta.

ada banyak lagi sebenarnya tapi macam dah lupa pulak.

so semalam masa borak2 tuh tetiba dia tanya umur saya berapa sekarang.

"err...28? eh 27? eh betul ke?"

boleh la saya pergi tanya dia balik kan. serious masa tuh saya lupa umur saya berapa.

dr bernard punyer la gelak tak hengat.

"ni nak i kasi ubat nyanyuk juga ke?"

kembang jek hidung saya ni bila dengar kan.

"ala lupa la doc. doc kira la. i lahir tahun 82"

hahahaha suruh dr bernard yang kira sendiri.

then dia jawab...

"lama sudah you dengan i kan..."

saya sengih. macam bercinta pulak kan huhu

"kalau lama kasi la i mc esok. betul ni i tak larat. dengan hidung gatal lagi. batuk lagi. kang tersebar virus dekat 1 office bos i marah pulak. sebab i 1 office mc pulak"

dr bernard..."yelah...memang i nak kasi pun"

terus saya senyum sampai ke telinga.

dr bernard ni bila dia kasi mc mula la dia kasi saya semua ubat yang mengantuk tahap gaban ni. serious kalau saya makan ubat2 dia ni sure saya akan tidur mati plus nyenyak giler.

hmmm bestnyer cuti hari ni. habis saya laundry semua bj2 yang terperuk dekat dalam stor.

masak lauk pun settle. makanan lil ballerina pun dah masak. hmm apa lagi ek?

tidur time la!

okla gtg...lil ballerina dah tidur so mummy dia pun nak tidur sekali la. chow!

p/s: mr ceo dah approved cuti saya esok. yeaaahaaaaa...tq mr ceo! have a good day di negara orang. peace!

No comments: